Jalebtarin | مجله اینترنتی جالب ترین

جالب ترین و بروزترین مطالب از سراسر اینترنت

Jalebtarin | مجله اینترنتی جالب ترین

جالب ترین و بروزترین مطالب از سراسر اینترنت

نخستین تریلی بدون راننده گواهینامه گرفت + تصویر

  
به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، برایان سندوال، یک مقام دولتی در ایالت نوادای آمریکا رسما گواهینامه‌ای را که اجازه تردد نخستین خودروی سنگین نیمه‌خودکار را در بزرگراه‌های آمریکا صادر کرد.

اینسپریشن با استفاده از سیستمی به نام «خلبان بزرگراه» که مرکب از دوربین‌ها، رادارها و حسگرهایی است که در اطراف این وسیله نصب شده‌اند، در بزرگراه رانندگی می‌کند اما مانند بسیاری از دیگر وسیله‌های خود راننده، این کامیون عظیم نیز به‌صورت نیمه‌خودکار است و نیاز به حضور یک راننده پشت فرمان برای موقعیت‌های مشخص وجود دارد.

براساس آنچه در وب‌سایت بیگ‌ریگ (بخش سازنده خودروهای سنگین کرایسلر) آمده است، حسگرها و کامپیوترهای این خودرو، مسئولیت تشخیص سرعت مجاز برای حرکت، باقی‌ماندن در لاین حرکت انتخابی، حفظ فاصله با وسیله نقلیه جلویی و کاستن از سرعت و توقف در موارد ترافیکی را برعهده دارد و در موقعیت‌هایی مانند خروج از بزرگراه، رانندگی در جاده‌های بین‌شهری (غیر بزرگراه) و البته ورود به محل تخلیه و بارگیری، بهتر است که سیستم به روش دستی سوئیچ شود و خودرو را راننده کنترل کند.

این تریلر برای دریافت گواهینامه رانندگی خود ناگزیر به پذیرش در آزمون‌های سختی بود که یکی از آنها رانندگی بیش از 10000 مایل (16000 کیلومتر) در یک مسیر دوار در آلمان بود. کرایسلر تنها 2 دستگاه از این تریلر را آماده عرضه به بازار کرده و هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن اعلام نکرده است.


http://www.freightlinerinspiration.com/assets/images/header_tech_overview.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد