Jalebtarin | مجله اینترنتی جالب ترین

جالب ترین و بروزترین مطالب از سراسر اینترنت

Jalebtarin | مجله اینترنتی جالب ترین

جالب ترین و بروزترین مطالب از سراسر اینترنت

تصویری نادر از تولد یک نوزاد درون کیسه آب

در یک پدیده نادر، نوزادی در داخل کیسه آمنیوتیک سالم طی عمل سزارین به دنیا آمد...


http://cafepatogh.ir/wp-content/uploads/2012/12/ooo-300x231.jpg
در ادامه مطلب
 به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کیسه آمنیوتیک (کیسه آب) محفظه ای مملو از آب درون رحم مادر است که جنین در آن شناور بوده و مراحل رشد را سپری می کند. این کیسه حاوی مایع شفاف و نسبتا زرد رنگی است که بیشتر آن را آب تشکیل می دهد، اما پس از هفته دهم مقدار کمی ادرار جنین وارد آن می شود.

کیسه آمنیوتیک از صدمه دیدن نوزاد جلوگیری کرده و علاوه بر کنترل دمای بدن، امکان تنفس و بلع را برای جنین فراهم می کند؛ این مایع به تدریج در طول بارداری افزایش می یابد و پس از هفته سی و هشتم روند افزایش مایع متوقف و نوزاد آماده تولد می شود.

کیسه آمنیوتیک به طور طبیعی در حین زایمان پاره می شود، اما در این نمونه بسیار نادر، نوزاد در حین عمل سزارین درون کیسه سالم و دست نخورده از رحم مادر خارج می شود.

دکتر «آریس تسیگریس» پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستانی در شمال آتن، تصویر لحظه تولد نوزاد درون کیسه آمنیوتیک را در اینترنت منتشر کرده است.

دکتر «تسیگریس» تأکید می کند: باتوجه به پاره نشدن کیسه آمنیوتیک، نوزاد متوجه به دنیا آمدن خود نشده و رفتاری مشابه داخل رحم مادر داشت؛ در این زمان هیچ خطری نوزاد را تهدید نمی کند، اما به محض پاره شدن کیسه روند طبیعی تنفس آغاز می شود.


رشد و تکامل جنین درون کیسه آمنیوتیک

تصویر نادری از بدنیا آمدن یک نوزاد درون کیسه آمنیوتیک

نظرات 2 + ارسال نظر
zahra پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:58 ب.ظ

خدایا به داده ونداده و حکمتت شکر . تنم مور مور شد ولی خیلی جالب بود

ramin سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:08 ق.ظ

اگر این نوزاد میتوانست سخن بگوید واز او میپرسیدیم که آیا دوست داری به دنیایی بهتر(زمین) بیایی جوابش منفی بود وبه مامیگفت که به همین شرایطی که دارم بسیار راضی ام.گریه کردن در زمان به دنیا آمدنش گواهی همین حرف است.حال زمانی که دراین دنیا چند صباحی بگذراند ودوباره از او بپرسی که آیا دوست داری به جای بهتری(آخرت) بروی مطمنا دوباره به ما جواب خواهد داد که من به لذت های همین دنیا راضی ام. تا زمانی که دیگر مرگ فرا خواهد رسیدواورا به دنیایی دیگر خواهند برد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد